Dejan Ćika, direktor „Skijališta Srbije“: Leto na planini biće uzbudljivo

Leto Vesti

„Skijališta Srbije“ zaključila su jednu veoma uspešnu sezonu. Predaha, međutim, nema, jer se izuzetno ambiciozno ulazi i u letnju. Direktor Dejan Ćika za Srpski telegraf govori o rezultatima i planovima „Skijališta Srbije“.

Ove nedelje počinjete letnju sezonu na Torniku, sledeće na Kopaoniku, kakva su očekivanja?

Letnja sezona u planinskom centru Tornik počinje 14. juna, dok na Kopaoniku nedelju dana kasnije, 22. juna. Korišćenje svih sadržaja tokom prvog dana otvaranja sezone će, već tradicionalno, biti besplatno. Ovim najavljujemo još jedno odlično leto na srpskim planinama, gde sve posetioce očekuju veoma zanimljivi i zabavni sadržaji, a pored toga uživanje u prijatnim temperaturama na svežem planinskom vazduhu.

Šta nudite od letnjeg sadržaja?

Posetici će ovog leta imati priliku da voze elekričnu biciklu, e.bike, koji je dostupan kako na Kopaoniku, tako i na Torniku. Posebne staze napravljenje za mountin bike i mountin cart očekuju ljubitelje adrenalina na obe planine, kao i avantura park, bob na šinama, zip lajn i tjubing staza za sankanje u letnjem periodu. Na Torniku je ljubiteljima planine dostupan multifunkcionalni teren za košarku, tenis i mali fudbal, teren za mini golf, kao i veštačku stenu za penjanje. Oba planinska centra imaju teretanu na otvorenom kao i dečija igrališta. I ove letnje sezone na Staroj planini će gondola raditi za panormasku vožnju za najavaljene ture, dok će najmlađi posetioci moći da uživaju na uređenom igralištu sa velikom kulom i toboganom.  Sadržaj koji je definitivno najveća aktrakcija i koji izaziva najveće interesovanje je letnje skijanje. Staza duga preko 900 metara, najduža u Evropi, nalazi se na Kopaoniku i omogućava ljubiteljima skijanja da uživaju u svom omiljenom sportu svih 365 dana u godini.

Da li su centri „Skijališta Srbije“ na nivou sličnih centara u Evropi? Gde su naše prednosti, a gde zaostaci?

Skijaški centri širom sveta tokom letnjeg perioda se pretvaraju u planinske centre koje nude aktivan odmor u prirodi. Bilo da je to hajking, vožnja planinskim biciklama ili klasične pešačke ture, ovakva vrsta odmora je odavno popularna u Evropi. Na primer u Austriji i Sloveniji leti određeni centri su posećeniji nego zimi, jer stanovništvo ima drugačije navike. Trudimo se da ovakav odmor što više približimo domaćim turistima, koji su decenijama unazad navikili da se zimi na odmor ide isključivo na planinu, a leti na more. Te navike se polako menjaju, s obzirom da svako leto brojimo sve više gostiju koji se upravo odlučuju za letnji odmor na planini. Potencijal naših planinskih centara prepoznat je i od stranih turista kojih je sve više. Smatram da je leto na planini budućnost srpskog turizma i da se sve više treba ulagati u letnje sadržaje i raditi što jaču promociju kako bi svaki turista u zemlji i inostranstvu imao informaciju o tome koje su sve čari planine i koliko je boravak u prirodu lek i za dušu i telo.

U koje sadržaje ćete najviše investirati u narednom periodu?

Što se tiče letnje sezone na planinama, ove godine neće biti tako velikih investicija kao što je to bilo prošlog leta, kada smo postavili letnju skijašku stazu. Zato se paralelno sa letnjom sezonom uveliko pripremamo za zimsku. Nadamo se da će sve ići kako smo zamislili i da ćemo skijaše moći da obradujemo sa čak pet novih staza na Kopaoniku. U planu je oko 5 kilometara novih staza i to na omiljenim skijaškim lokacijam, a to su Krčmar, Duboka 1, Duboka 2, Pančić i Karaman greben. Torniku odavno fale nove staze i nadamo se da ćemo za sledeću sezonu uspeti da rešimo sve dozvole i izgradimo 2 kilometara novih staza, uz proširenje sistema za veštako osnežavanje.

Kakvi su generalno poslovni planovi „Skijališta Srbije“

Cilj nam je da unapredimo skijašku infrastrukturu, da dodatno modernizujemo ski centre i da prateći trendove u ski industriji, pariramo najvećim skijalištima širom sveta. Kvalitet koji nudimo uveliko prevazilazi region, tako da nam u ovom delu Jugoistočne Evrope nema konkurencije. Paralelno sa zimom, radimo na razvoju letnjeg turizma, širimo ponudu i trudimo se da broj gostiju na planini izjednačimo tokom cele godine. Do sada sam veoma zadovoljan kako se stvari razvijaju, što nam rezultati i pokazuju.

Dobijate li povratne informacije posetilaca vaših planinskih centara? Kakvi su im utisci? Šta najviše hvale, imaju li zamerki?

Naravno. Više puta tokom godine sprovodimo anketu u planinskim centrima i radimo detaljne analize na osnovu podataka koje dobijemo. Takođe, imamo svakodnevnu komunikaciju sa korisnicima putem Instagrama i ostalih društvenih mreža. Veoma su zadovoljni uslugom i ponudom koju naši centri nude. Svakako da se nađe zamerka u radu, ali se trudimo da budemo što bolji i da na osnovu sugestija i primedaba koje dobijemo da ih što pre uklonimo i poslušamo, kako bi gosti bili zadovoljni. Poznato je da je jedan od najjačih vidova marketinga „word of the mouth“, tj ono što turisti prenesu svojim prijateljima i poznanicima, a mi svakako želimo da oni svojim utiscima dovedu još veći broj gostiju koji će podjednako uživati u našoj ponudi.

Osvrnite se na proteklu zimsku sezonu. Čime ste najzadovoljniji, šta biste popravili?

Ovu skijašku sezonu ćemo pamtiti po izuzetnim poslovnim rezultatima, po velikom i konstantnom broju skijaša tokom cele zime, ali i po do sada nezapamćenoj količini snega. Veoma smo vredno radili kako bismo pripremili sezonu, koja je protekla bez i jedne greške. Kao i uvek do sada, slušamo predloge i potrebe skijaša, pa smo zbog toga imali važne investicije u ski centrima i to nam se vratilo u broju posetilaca. Kada već pominjem rezultate, prihodi su ove godine značajno povećani, a broj skijaša raste iz godine u godinu. To pokazuje da dobro radimo i da smo opravadali poverenje koje nam je ukazano. Skijanje u ski centrima Kopaonik, Stara planina i Tornik je dovedeno do savršenstva. Perfektno uređene staze, moderna infrastruktura i sistem koji funkcioniše bez greške je nešto što skijaši prepoznaju i tome se vračaju svake godine. Nove investicije, nove staze, novi ski lift na Marinim vodama, osvetljenje na stazi Pančić, brojne zabavne aktivnosti popust vožnje tabačem i sankanje su mnogo doprinele da interesovanje bude još veće. Ono što je posebno interesantno je da mi ove sezone nismo imali one takozvane „rupe“ između praznika i raspusta, već da je broj skijaša bio u konstantom rastu. Tako je svakog dana beleženo od 5 do 7 hiljada skijaša u kontinuitetu. Takođe, veoma važna činjenica je da se prodaja strukture ski karata promenila u odnosu na prethodne godine, pa domaći ski centri više nisu „vikend“ destinacije, već turisti dolaze na višednevne odmore. 

Izvor: Srpski Telegraf 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.